Home > WoRD LiFe > Maha Karya Cinta

Maha Karya Cinta

Maha Karya Cinta: Faizal (One In A Million)

Begitu berat melangkah
Melihat kau bersamanya
Adakah aku yang salah
Atau hanya helah saja

Ku masih mencintai diri kamu
Bila kau menjauh
Ku rindu

Kau bagaikan udara
yang membantu aku untuk terus hidup di atas dunia
Tanpa mu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta …

Biarpun kau tidak mahu
Menerima kasih daku
Ku kan setia bersama mu
Sehingga ke akhir waktu

Ku masih menyayangi diri kamu
Bila kau berlalu
Ku rindu ..

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku untuk terus hidup diatas dunia
Tanpa mu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta

Kau takkan dapat aku lupakan
Kerna kaulah punca cinta kita
Mengajar aku erti bahagia
Kembalilah ..

Terimalah pesan daku
Yang akan terus menunggu …

 

Ulasan: Aku sebenarnya dalam keadaan yg cukup bosan sekarang. Mana taknya, sejak kebelakangan ni asyik menulis tentang cerita rakan-rakan sekerja yg meninggalkan PLF kerana mendapat pekerjaan baru. Oleh itu, aku nak rileks skit. So aku layan lagu Mahakarya Cinta ni. Bagi aku, lirik lagu ini membayangkan betapa kuatnya cinta seseorang itu. Lagu ini sedap di dengar walaupun buat masa ini aku hanya dapat mendengar lagu yg dinyanyikan semasa konsert OIM dan bukannya lagu yg dirakam di studio. Walaupun ada sedikit melodi yg seakan-akan lagu yg datangnya dari band-band Indon, lagu ini sedap didengar dan dihayati…..

Categories: WoRD LiFe
  1. kamalol
    December 4, 2006 at 2:12 PM

    SALAM bro..ada la rasanya.cuba dengar hot fm.selalu ,ain lagu ni dengan lagu suker..eh bukan suki.ada tu

  2. kamarul
    December 5, 2006 at 5:46 AM
  3. December 6, 2006 at 3:16 AM

    “buat masa ini aku hanya dapat mendengar lagu yg dinyanyikan semasa konsert OIM dan bukannya lagu yg dirakam di studio”
    rasenye ko yg katak bawah tempurung… aku dh dgr byk kali la yg dirakam di studio.. mase OIM 2 byk picing la.. bak kata kamalol cube dgr hotfm selalu.. chow

  4. December 6, 2006 at 3:39 AM

    wei pempuan, gua tak dengar la radio2 ni…gua dengar lagu yg download dari internet je..apa kelas dengar radio..cam orang2 zaman dulu kala la…

  5. konon-konon
    December 7, 2006 at 6:43 AM

    cian nyer…. dgr radio bkn sekadar dgr lagu tp dgr info yg nk disampaikan oleh dj radio

  6. EMA TRUE LOVE
    September 19, 2007 at 2:14 AM

    lgu nie memang best giller.tapi klu dengar ari2 memang boring.ada makna yg tersirat di sebalik yg tersurat.klu nk layan slalu dengar la kat hotfm.ada banyak lagi lagu yg best2.selamat berkenalan.

  7. EMA TRUE LOVE
    September 19, 2007 at 2:18 AM

    SELAMAT BERPUASA DIUCAPKAN KEPADA AMIEN.JGN LUPA PERGI TARAWIKH.MOHONLAH SEMOGA ALLAH MENGAMPUNKAN DOSA2 KITA YANG LALU.

  8. EMA TRUE LOVE
    September 19, 2007 at 2:35 AM

    CINTA YG PERNAH HANCUR SUATU MASA DAHULU MERUPAKAN SEBUAH MIMPI NGERI YG XDPT DIHAPUSKAN.HANYA SESEORANG YG MAMPU MENGHAPUSKANNYA IAITU CINTA BARU YG SEJATI DAN DIREDHAI.JGN MENANGGAP CINTA PANDANG PERTAMA MERUPAKAN CINTA SEJATI.PANDANGLAH IA DARI SEMUA ASPEK.

  9. September 19, 2007 at 8:40 AM

    sapa la agaknya ema true love ni?
    bleh intro diri sket tak?

  10. September 20, 2007 at 1:56 AM

    Nama sy Norazimah.masih bebudak lagi.i’m still in high school in form 1.sy minat giller kat lagu nie sebab ada cerita yg istimewa di sebaliknya.

  11. September 20, 2007 at 2:03 AM

    Fist time sy tgk muka abg Amien,sy perasan muka abg mcm Hazami.tapi bila dah teliti beberapa kali,barulah sy tahu.silap org la…knape abg Amien suka dengar lagu Mahakarya Cinta nie?

  12. September 21, 2007 at 9:04 AM

    untuk pengetahuan cik ema…dulu masa OIAM sedang berlangsung, ramai rakan-rakan amien yg sokong faizal. dia lebih power n rock berbanding dengan peserta lain…
    tapi kalo diikutkan, dia memang berbakat dalam muzik. tapi takleh tengok muka dia dalam video klip Mirwana feat. Jay Jay – Aku Tanpa Cintamu…memang skema habis…

  13. EMA TRUE LOVE
    September 24, 2007 at 1:44 AM

    mcm tu ke ceritanya.suara faizal tu memang power giller.cair dengar suara dia.tapi bila dia nyanyi lagu tema Waris Jari Hantu lagi best.mendayu-dayu.

  14. Eiylla
    April 12, 2009 at 6:53 PM

    ermm..faizal mmg best…waktu dia kn gam tu rs benggang jer…

  15. April 13, 2009 at 3:49 PM

    Rileks Eiylla..
    dia kena gam pon ada pro n kontranya..
    jangan fanatik sgt ye dik, kita enjoy je lagu dia…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

