Home > WoRD LiFe > Mutiara kata

Mutiara kata

Salam.

Hari ini aku takde topik yang nak di bentangkan. Jadi kat sini aku letakkan sikit benda dan material yang dapat aku kumpulkan sepanjang zaman aku belajar dulu iaitu Mutiara kata. Mutiara kata adalah suatu keindahan bahasa yang dapat memberi pedoman kepada mereka yg menghayatinya. Keindahan kata-kata itu turut memberi motivasi dan inspirasi bagi mereka yang menjiwai. Jadi apa yang aku nak ceritakan ini diharapkan dapat dikongsi bersama oleh teman-teman.

diamond2.jpg

Hiasilah kehidupan ini dengan gurau senda kerana ia melambangkan kehidupan yang harmoni”

“Jangan jadikan diri anda ibarat sekumpulan tisu-tisu kerana tugasnya adalah untuk mengesat benda -benda yang kotor”

“Satu ciuman yang mesra adalah satu ciuman yang tidak membawa apa apa makna kerana disebaliknya ia akan membawa kemudaratan, tetapi satu ciuman yang pantas ia nya menyingkap seribu makna yang tersirat disebalik yang tersurat……”

“Kebajikan itu lebih baik dari waktu”

“Kekasihku, dalam setiap degupan jantungku ada kasihku padamu dan selagi mana jantungku masih berdegup,selagi itulah aku kan terus mengashimu”

“Cinta kepada bunga akan layu,cinta kepada manusia akanberpisah dan cinta kepada ALLAH s.w.t akan abadi”

“Wanita itu sendiri adalah rahsia”

“Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan. Teruskan perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup”

“Hidup umpama aiskrim.Nikmatilah ia sebelum cair”

“Hidup adalah gabungan antara bahagia dan derita. Ia adalah menguji keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yg hanya mengikut kehendak hati tidak sanggup menerima penderitaan”

“Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan. Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan”

“Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari”

“Orang yg paling berkuasa adalah orang yg dapat menguasai dirinya sendiri”

“Dunia ini tiada jaminan melainkan satu peluang.”

“Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah”

“Mengetahui perkara yang betul tidak memadai dan bermakna jika tidak melakukan perkara yang betul”

Dan yang paling aku sukai dan minati ialah: “Hidup ini seumpama muzik, di mana cinta adalah lagunya”. Jadi setakat itu sahaja yang dapat aku bentangkan untuk kali ini. Semoga dengan mutiara kata ini dapat memberikan sedikit motivasi kepada rakan-rakan semua untuk menjalani kehidupan dengan lebih cemerlang dan bermakna. Sekian, jumpa lagi.

Categories: WoRD LiFe
  1. April 16, 2007 at 12:07 AM

    hahahaa,

    dah jadi philosopher rupanya budak nie…
    tapi, aku penag dengaq la yang “hidup ini seumpama muzik, di mana cinta adalah lagunya”… aku mcm penag tengok, tapi lupa kat mana..

  2. April 16, 2007 at 2:00 AM

    hahaha…ni philisopher celup la cik axl rose…
    saje je nak share benda2 yg aku kumpul dulu2…
    jadi kepada pembaca di luar sana, sila nyatakan mutiara kata yang mana satu menjadi kegemaran anda ok? canteek!!

  3. myasara
    April 17, 2007 at 1:42 AM

    tu bukan gambar mutiara,tu diamond la..

  4. April 17, 2007 at 1:11 PM

    Ikut suka usus perut aku la…banyak bunyi plak dia…huhu

  5. April 19, 2007 at 8:10 AM

    wei tgk la citer blood diamond.. confirm korang tak sampai hati dah lepas ni nak beli diamond… physical cantik tp bukan mudah nak mendapatkannyer

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

