Home > WoRD LiFe > SUDUT NOSTALGIA

SUDUT NOSTALGIA

Assalamualaikum…

Berikut adalah merupakan gambar Universiti Teknologi MARA, cawangan Machang Kelantan Darul Naim.

UiTM Mache, begitulah bunyi sebutan yang biasa kedengaran apabila anda menjejakkan kaki ke bumi Cik Siti Wan Kembang ini. Aku pun kurang pasti mengapa Wan harus mengembangkan dirinya taktala disebut nama Cik Siti. Sesiapa boleh komen pasal ni tak? Hahahaa…

Berbalik semula kepada kisah UiTM Machang ini, aku pada usia 18 tahun melangkahkan kaki buat pertama kalinya ke bumi Kelantan untuk menimba ilmu di UiTM ini. Pada bulan Mac 2001, aku dengan rasminya mendaftarkan diri sebagai pelajar jurusan Pengajian Maklumat di UiTM ini. Pertama kali dalam hidup aku berjauhan dengan keluarga buat berbulan-bulan lamanya demi untuk menambahkan ilmu didada. Memang sukar pada mulanya untuk menerima hakikat bahawa aku terpaksa pergi ke Kelantan untuk melanjutkan pelajaran, tetapi aku tabahkan juga hati ini.

3 tahun menimba ilmu dan membesar di Kelantan membuatkan aku mengenal cara hidup dan negeri orang. Di Kelantan juga aku membesar dengan pelbagai jenis pengaruh persekitaran yang membuatkan aku matang dalam menempuh hidup. Aku juga sangat berterima kasih kepada rakan-rakanku yang berjuang bersama-sama pada setiap semester dan berkongsi setiap detik kehidupan ketika di sana. Sehingga kini aku sering lagi mengenangkan pengalaman pahit manis hidup aku di Kelantan kerana di situlah aku membesar dan belajar menjadi seorang insan. Sekian.

Categories: WoRD LiFe
  1. mrs hafiz
    June 12, 2007 at 6:12 AM

    uitm rules!! buat ombak, buat ombak kengkawan.. yea…

  2. June 13, 2007 at 5:22 AM

    yeahhhhhhhhhhhhhhhh..

    ombakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk……ombakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk….

    nampak la kamarul, dalam ombak tu…. hehehehe

    idup itm…. idup dewan latehan rida…….

  3. June 13, 2007 at 6:02 AM

    nampak kamarul ker? mana? mana?

  4. July 22, 2009 at 9:51 PM

    uitm di hatiku

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

