Home > WoRD LiFe > Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak

Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak

ramadhan.jpg

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Salam Ramadhan buat sahabat-sahabatku sekalian. Alhamdulillah, segala puji kepada Allah SWT kerana kita masih lagi kita diberi peluang untuk menikmati dan menjalani bulan Ramadhan sekali lagi yang dijadualkan pada 13 September 2007 ini. Rasanya begitu singkat masa berlalu dan dalam sekelip mata bulan berganti bulan dan akhirnya Ramadhan tiba sekali lagi.

Menyebut tentang puasa ianya memang cukup mudah untuk disebut, tetapi cukup sukar bagi kita untuk menghayatinya dan kadang kala amat susah untuk dilaksanakan. Jadi mudah-mudahan bulan Ramadhan dan puasa kali ini dapat kita hayati dengan sepenuhnya dan berpuasa penuh 30 hari pada bulan yang mulia ini. Dan sudah pasti dalam bulan Ramadhan yang mulia ini banyak aktiviti yang terpaksa dihadkan demi menjaga kesucian bulan Ramadhan. Oleh itu marilah kita mengambil kesempatan ini dengan sebaik-baiknya untuk melipatgandakan ibadah dan amalan seharian.

Menyebut tentang bulan puasa ini aku terkenangkan zaman aku belajar di UiTM Kelantan dahulu dimana rakan-rakanku menyamar menjadi musafir. Kadang kala ada yang menyadi ‘supplier’ nasik untuk dimakan pada waktu tengahari. Hahaha… Cilakak betul la korang sumer. Ada kekuatan untuk berpuasa, tetapi tak dilaksanakan pula. Jadi barang sesiapa yang terkena kiasan aku ni diharapkan agar berpuasa la penuh bulan Ramadhan yang mulia ini. Malu la dah tua-tua tapi masih tidak berpuasa. Ok?

Jadi di kesempatan yang terhidang ini, aku dengan ini ingin mengucapkan kepada semua rakan dan taulan:

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK…

Categories: WoRD LiFe
  1. September 11, 2007 at 2:52 AM

    tq ko terjun kat blog aku…apsal tak wat shoutbox.ko beli la msjbox cam aku then leh join community kitorang.msjbox ni aktif…..then apsal bar belah kanan tu londeh ke bawah..adjust k..senang skit nak tgk option

  2. myasara
    September 11, 2007 at 7:45 AM

    selamat berpose pada semua..sape-sape yg dah berumur tu bwk2 la berpose..hehe..

  3. September 11, 2007 at 9:09 AM

    ya betulll….terutamanya kepada mereka yang dah tua tetapi kelihatan semacam budak 12 tahun….kan cik myasara?

  4. Etons
    September 12, 2007 at 7:48 AM

    ha pose tu bior penuh…jgn nak ponteng2 plak ye..
    bkn leh caye sgt bdk amin ni..hihi

  5. September 14, 2007 at 4:25 AM

    amboi kak uda ayat yang best betui la…
    takpa, itu ayat general tu, bagus untuk mengingatkan semua org…tak kira sapa la kan?

    abg amin … posa jgn tinggai na… amin nie bukan caya sgt nie… harap rambut ja tercacak… mentang2 motor baru hahahahahaa

  6. September 16, 2007 at 6:30 AM

    hek eleh…
    apa kena mengenanya rambut tercacak n moto baru dengan puasa?
    takde penjelasan yang munasabah mahupun munasarawak la encik axl rose nih…

  7. September 17, 2007 at 11:24 PM

    kui kui kui …

  8. September 20, 2007 at 2:48 AM

    selamat berpose abg amien.pose biaq penuh.jgn curi tulang tau.klu dah ada moto bru tu,jgn dok merempit plk.inggat ALLAH slalu.kepada kawan2 abg Amien yg stay cool dlm blog nie,selamat berpose.klu ada terkasar bahasa,sepuluh jari disusun maaf dipinta.

  9. September 20, 2007 at 3:04 AM

    KEPADA ABG AMIEN YG CUTE,EMA NK UCAPKAN SELAMAT BERPOSE .KLU ADA MASA CLL LA EMA.0174716213.BYE….ASSSALAMMUALAIKUM.

  10. October 2, 2007 at 11:51 PM

    abg amien yang “CUTE” hahahahahahahaahahahahahahahaahahahahahahahahahahahaahhaahahaha….

    emaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:

    017-471 6213…… ooooooooooooooooooooooooooooo, bagi nmbor tepon ye?
    nak tepon ema bule tak?

  11. October 3, 2007 at 12:39 AM

    hang jgn dok jeles la cin nandre oii…
    tu sumer pengakuan ikhlas dari hati tu…hahahaaa…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s