Home > WoRD LiFe > Kepada sahabatku…

Kepada sahabatku…

Assalamualaikum WBT.

Salam Ramadhan kepada sahabat-sahabatku. Bersempena dengan sambutan Hari Kemerdekaan + Bulan Ramadhan yang bakal tiba, aku dengan ini ingin memohon kemaafan kepada semua sahabat handai. Semoga dengan kemaafan dari kalian semua akan menambahkan keberkatan Ramadhan pada diri aku ini.

Aku mendapat e-mail daripada Papa Nandre, Begini kisahnya:

Dan malaikat Jibril pun berdo’a:

“Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:”

1- Tidak memohon maaf terlebih dahulu kpd kedua orang tuanya (jika masih ada)
2- Tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami isteri
3- Tidak bermaafan terlebih dahulu dgn orang-orang di sekitarnya

Maka Rasullullah pun mengatakan Aamiin sebanyak 3 kali.
Dapat kita bayangkan, yg berdo’a adalah malaikat dan yg meng-aamiin-kan adalah Rasullullah. Sudah setentunya do’a tersebut akan didengar oleh Allah SWT.

Walaupun aku kini berada dalam keadaan yang agar goyah, Insyaallah aku akan meneruskan kehidupan seperti biasa dan aku harapkan sokongan rakan-rakan dapat menguatkan semangat aku meneruskan kehidupan. Dan dalam bulan Syawal nanti, Insyaallah aku akan mengadakan satu lagi majlis khas untuk diriku. Jadi kepada sahabat semua, nantikanlah…. Sekian.

Categories: WoRD LiFe
  1. maria
    August 29, 2008 at 9:08 AM

    pastikan ianya majlis berupa hidangan makanan yg enak2🙂

    camat berpoche..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

