Home > WoRD LiFe > Tagged Raya….

Tagged Raya….

Aduuyaaiii.. Aku ingatkan entri Salam Aidilfitri seebelum ini merupakan yang terakhir aku tulis dalam bulan September ni. Tetiba semasa sedang melayari Blog Mama Suhana, boleh pulak aku di-Tagged dalam blog tersebut. Jadi dengan cara paksa-rela aku membuat la topik Tagged kali ini. Last tau?

Berapa pasang baju anda tahun ini dan kaler apa?

Ntah la. Aku pon tak pasti berapa pasang baju raya aku tahun ni sebab aku belum beli lagipun baju untuk raya tahun ni. Aku rasa nak beli bikini je untuk hari raya ni memandangkan cuaca asyik hujan je, senang nak mandi hujan kan?

Makanan raya tradisional kesukaan

Aku sangat sukakan Ketupat+Lemang+Dodol. Samdol aku tak suka kerana ia membawa maksud yang kurang menyenangkan akal fikiran.

Biskut raya kegemaran

Apa kelas hari raya makan biskut?? Makan ketupat ngan air sirap la lagi best!!

Berapa banyak duit raya anda dapat & spend kat budak

Duit raya yang dapat mungkin agar samar-samar kedudukannya memandangkan saiz usia aku yang dah boleh jadi bapak orang ni. Duit raya spend untuk budak-budak – Tahun ni aku kena jadi kemut sket sebab nak pakai duit untuk kawin pas raya. Tapi kena prepare la sket buat bekalan menjaga air muka. Hahahahaa…

Aktiviti malam raya
Aku mulakan dari siang la, baru gempak!

08:30 – 09:30 – Semayang Raya. Kalo lambat kena semayang la atas jalan tar.
10:00 – 12:00 – Beraya ke rumah rakan-rakan kamceng
12:01 – 13:00 – Rehat kejap. Buang-buang apa yang patut.
14:00 – 19:00 – Sambung raya ke rumah sedara-mara, rakan2, awek lama..huhu
19:01 – 20:00 – Break lagi. Buang apa yang dah telan petang tadi…
21:00 – 22:00 – Jadi surirumah terhormat. Layan sedara n geng2..
23:00 – 23:59 – Spend masa ngan family sempana first day raya…
12:00 – suka hati – Membuta dengan perot yang memboyot…

Orait. Itu sahaja untuk kali ini. Diharapkan agar semua yang mengenali diriku gembira dan berbahagia bersama keluarga tercinta bersempena kehadiran Aidilfitri ini. Wassalam…

Err.. Tolong sambung Tagged!

Papa Nandre
Suzila the Tikus Mondok gurl
Som Jer Jer
Munmon Encik Mokhtar

Categories: WoRD LiFe
  1. September 26, 2008 at 6:44 AM

    main ujan eh, pakai bikini eh? mentang2 la musim ujan.. bleh tau nak beli bikini kaler pe?

  2. September 26, 2008 at 7:17 AM

    ha’ah, nak mandi ujan eh…
    nak pakai bikini kaler lutsinar la mama…
    boleh eh? eh? eh elleeehhh….

  3. September 30, 2008 at 4:20 AM

    eee… geli…

  4. mat jebon
    October 6, 2008 at 6:57 AM

    Berapa pasang baju anda tahun ini dan kaler apa?

    aku pakei baju melayu kaler ijo tahun 1996.

    Makanan raya tradisional kesukaan

    ketupat bereh dan pechal

    Biskut raya kegemaran

    tart neneh, putu kachang

    Berapa banyak duit raya anda dapat & spend kat budak

    hehehehe, ada la jugak.

    Aktiviti malam raya

    tengok langit, pasang panjut, jalan2 kawasan rumah, takbir dan lain2

  5. mat jebon
    October 6, 2008 at 6:58 AM

    eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. apa nie bikini kaler lutsinar…

    org puteh pon tak pakei kaler camtu tau, dia pakai kaler yang tak lutsinar. ahhahhaaa..

  6. October 6, 2008 at 8:06 AM

    hahahhaaahaaa…
    tu la baru betul orang kata CANTIK-MENARIK-KO MMG DA BOMB!

  7. shah
    October 22, 2008 at 12:00 PM

    salam perkenalan buat smua,sms-0138684228

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

