Home > WoRD LiFe > Karnival Kerjaya

Karnival Kerjaya

email-template

Assalamualaikum.

Pagi ini aku membaca berita di akhbar Kosmo Online. Ada satu berita nun di Kedah yang memaparkan kira-kira 3000 orang hadir ke Jabatan Pelajaran Negeri Kedah untuk merebut 79 jawatan kosong dan peluang kerja sebagai kakitangan awam secara kontrak yang ditawarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.

Begitulah senarionya di Malaysia sekarang ini. Masih ramai di kalangan kita samada yang mempunyai kelulusan yang tinggi ataupun tidak, masih tidak mempunyai pekerjaan. Kemerosotan ekonomi, karenah birokrasi, kronisme dan pelbagai lagi membuat ramai dikalangan kita menggigit jari dan terus menganggur. Segulung Ijazah yang digenggam pada masa kini bagai sudah tiada nilainya.

Jadi disini aku paparkan satu Karnival Kerjaya yang bakal berlangsung hujung minggu ini khusus buat teman-teman yang masih mencari pekerjaan. Mudah-mudahan dengan usaha yang kecil ini dapat membantu kalian semua. Wassalam.

Categories: WoRD LiFe
  1. maria
    May 14, 2009 at 1:01 PM

    dah gi interview ke?

  2. May 14, 2009 at 2:11 PM

    yang Jabatan Pendidikan tu tak pi… kontrak je, tak berani nak pertaruhkan leher ni.. hehe..

    kalo ada yg tetap, insyaallah sy akan cuba habis-habisan… takbir!!

  3. May 17, 2009 at 10:28 PM

    Taiko Amien. Agak2 la kan… Bebudak Melayu yang pi luar negara tu ader tak keje kat Hong Kong macam dalam gambar ni?

    http://www.sankakucomplex.com/2009/04/06/hong-kong-menu/

  4. May 17, 2009 at 10:29 PM

    Tak terasa terhina ke…? Saya rasa macam nak mengamuk bila nampak benda ni…

  5. May 17, 2009 at 10:31 PM

    Dah le maruah dimurahkan, harga langganan pun murah…

    (Sori sebab buat triple posting.)

  6. May 18, 2009 at 4:30 PM

    Menarik la bro entry yg ko siarkan tu…
    macam tu la cara orang terdesak.. yg penting kita yg masih berakal dan waras ni jgn la wat keje2 camtu..
    memalukan bangsa melayu jer…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s