Home > WoRD LiFe > Mata oh mata

Mata oh mata

Assalamualaikum.

Malam semalam aku drive ke KL Sentral untuk menghantar adik iparku yang akan berlayar selama 6 bulan di laut. Malam itu fokus memandu aku terasa agak lain. Apabila sampai di sana, aku sedikit kaget disebabkan pandanganku terasa amat kabur. Yaa.. tepat sekali. Amat kabur.

Apa yang aku mahu perkatakan ialah besar kemungkinan rutin kerja harianku yang mana memerlukan aku mengadap komputer hampir 8 jam sehari menyebabkan masalah kepada mata aku. Walaupun index kuasa kuda cermin mataku sudah mencapai bacaan 800-850, tapi padangan aku masih lagi kabur.

Persoalannya, perlukan aku buat lasik?? Yes No Yes No…. Guess…

Categories: WoRD LiFe
  1. March 18, 2010 at 6:30 PM

    800+? giler, amien!

    dah dah, esok2 takyah buka fb, email suma..
    wat keje2 tak melibatkan pc.. :p

  2. March 18, 2010 at 10:19 PM

    ya, 800+… nombor 2 dlm my family after my sis…

    kalo sy tk bukak pc tu saya akan jadi librarian zaman batu la mama maria. hari2 main batu. hahaha

  3. amy
    March 19, 2010 at 8:59 AM

    elok tu buat lasik…takkan dah sampai 1000 baru nak buat…lagi tinggi power lagi mahal ler kos lasik tu nnti..

  4. March 19, 2010 at 10:27 AM

    laaaa… ada gak akak kat sini.. ingatkan dok menempel kat facebook je.. heheehe

    • amy
      March 19, 2010 at 12:13 PM

      kat mana2 pun akak ada …hehehe…

  5. aTan
    March 21, 2010 at 11:58 PM

    cuba pakai kanta pembesar…gerenti clear punye

  6. March 22, 2010 at 12:00 PM

    apakata ko try dulu bro, aku nk tengok hensem ke tak? hahaha

  7. aTan
    March 22, 2010 at 6:33 PM

    aku okay bro..power 350 dari sekolah smpai sekarang..

  8. March 22, 2010 at 10:14 PM

    ko ada kuasa superman, mmg bleh maintain. hahaha.

    bro, register la facebook. sumer kaum kerabat MJ ada dlm facebook ni. ada masa join le..

  9. aTan
    March 24, 2010 at 12:37 AM

    aku ada logbook je…

  10. March 24, 2010 at 1:30 PM

    logbook utk kira berapa byk jual prepaid ek? bagus tu..

  11. Joe
    July 6, 2010 at 6:04 PM

    sy ade rabun silau yg sgt tinggi 120++, tapi utk mengelakkan apek kedai spek tu untung saje2, maka sy tidak menghiraukan rayuan dia utk membuat spek silau tersebut, kerana sy yakin, apabila sy memakai aje spek anti silau tersebut, dengan serta merta sy akan mnejadi sama ada rabun jauh dan dekat tanpa di pinta, kerana mata saya kiri dan kanan power utk rabun jauh dan dekat adalah 0-0

    • July 7, 2010 at 10:23 AM

      hahaha… kalo semua org cam ko, bankrup apek tu.. hahaha

      • Joe
        July 7, 2010 at 12:00 PM

        tak bankrup kot dia, ramai je skrg ni perabun2 professional yg terhasil berkat dari mengadap laptop dan pc setiap hari, well done sy ucapkan😀

  12. July 7, 2010 at 12:40 PM

    Joe :

    tak bankrup kot dia, ramai je skrg ni perabun2 professional yg terhasil berkat dari mengadap laptop dan pc setiap hari, well done sy ucapkan :D

    lebih tepat perabun professional berkat dari mengadap facebook!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

