Home > WoRD LiFe > Harga minyak naik lagi?

Harga minyak naik lagi?

Assalamualaikum.

Semalam melalui Facebook aku menerima satu mesej pendek daripada seorang rakanku. Beliau bekerja sebagai seorang management staff di Shell Kelantan. Berikut adalah mesej yang beliau kirimkan kepada aku:

“Just got the news yesterday that government will commence on price deregulation soon. Berita ni dapat daripada meeting ngan semua dealer Shell Kelantan semalam… kerajaan akan tarik semua subsidi untuk minyak secara berperingkat bermula dengan RON 97, diikuti dengan Diesel dan RON 95……. tp persatuan pengusaha minyak masih lagi cuba untuk berbincang dengan Kementerian supaya perkara ini dinilai semula kerana akan membebankan rakyat… Tp yang pasti, hujung tahun ni, perancangan tersebut akan terlaksana secara keseluruhannnya.”

Aku pon tak begitu pasti sejauh mana kebenaran berita ini. Tapi sejak sebulan dua ni banyak gak berita yang kuar kat newspaper asyik bercakap pasal subsidi nak ditarik balik oleh Kerajaan. Aku rasa itu bukan khabar angin, tapi realiti. Jadi kepada rakan-rakan semua, sediakan payung sebelum hujan. Aku hebahkan sebagai peringatan dan panduan buat semua.

Sharing is caring.

P/S: Kerajaan tarik subsidi takut Malaysia muflis, tapi bab menteri2 songlap duit rakyat berjuta-juta tu takkan tak penah nampak kot??

Categories: WoRD LiFe
  1. an9949
    July 8, 2010 at 12:38 PM

    tu la, pak pak menteri yang songlap tu depa tak nampak, atau nak kaut semua subsidi masuk guni dia lah tu…. semakin hari semakin kaya… tu yang buleh umum duit raya kat org tu….

    • July 8, 2010 at 12:59 PM

      tau takpe.. kadang2 macam tu la jadinya kat malaysia ni.
      tau nak menyeksa rakyat ja, cuba pikiaq sket org2 yg keje macam uncle hantar newspaper tu.
      gaji dh la kecik, nk kena tuang minyak mahai pulak tu.. aduh…

  2. Joe
    July 16, 2010 at 9:52 AM

    aiyak, tak jadik la beli evo cenggini, dem haha

    • July 16, 2010 at 4:35 PM

      beli moto suzuki smash revo sudah bro… haha

  1. July 17, 2010 at 11:27 PM

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s