Home > WoRD LiFe > Surti dan Tejo tribute…

Surti dan Tejo tribute…

Tajuk: Surti-Tejo
Artist: Jamrud

Surti remaja anak Bapak Kades
Dan si Tejo jejaka baru aja mudik
Berdua saling mencinta sejak lulus SD
Hingga kini beranjak gede

Surti sumringah arjunanya pulang
Tiga tahun berpisah nyari dana di kota
Mereka melepas rindu di pematang sawah
Hingga malam s’limuti desa

Jemari Tejo mulai piknik dari wajah sampai lutut Surti
Tanpa sadar sarung mereka pun jadi alas
Mirip demo memasak Tejo mulai berakting di depan Surti
Masang (masang) alat (alat) kontrasepsi
Surti menjerit serentak menutup matanya
Surti menangis kecewa Arjuna berubah

Hilang Tejo yang dulu ngampung, dekil, lugu, tapi Surti suka
Berganti Tejo yang gaul yang funky yang doyan ngucapin “Ember!”

Surti berlari kayak kesurupan
Dan si Tejo ngelamun menahan konaknya
Diacungkan jari tengah ke arah Suri
Penuh dendam dia bilang “F*ck you”

Surti menangis, Surti kecewa
Diacungkan jari tengah ke arah Surti
Penuh dendam dia bilang “F*ck you”

Surti F*ck You…

Ulasan: Lagu yang paling gampang skali aku penah dengar. Aku start terjebak dalam mendengar lagu ni masa sedang menuntut di UiTM Machang. Lagu ni aku pun kurang pasti dari mana geng-geng aku seludup, tapi aku kategorikan lagu ni sebagai lagu PATI (pendatang tanpa izin). Hahaha. Lagu ni dinyanyikan oleh sebuah kumpulan dari Indonesia iaitu Jamrud.

Mula-mula dengar lagu ni macam siot je muzik dan lirik dia. Lucah pulak tu. Tapi bila dah lama-lama layan, rasa syok la pulak. Mula la tangan gatal Google lagu-lagu lain dari band ni. Ada la 2,3 lagu lain yang sedap gak dilayan. Jadi korang layan je la. Aku siap wat videoclip baru lagi demi untuk mengenang kembali lagu ni. Video ni aku tribute buat semua rakan-rakan aku semasa menuntut di UiTM Machang dulu. Cayalah!

P/S: Lagu kat dlm video tu dinyanyikan oleh geng-geng aku. Memang merdu macam suara cipan!!!

Categories: WoRD LiFe
  1. myasara
    July 21, 2010 at 2:17 PM

    haha..aku ada tengok la video klip ni..memang kelakar walaupun ada unsur2 blue..tak silap aku cik suzila ngan shimie yg mempopularkan lagu ni kat plf..

    • July 21, 2010 at 2:33 PM

      suzila merupakan antara muka2 yg dihasut oleh aku utk dengar lagu ni.
      kalo dia tk dengar lagu ni, mungkin smpai skrg pon dia blom pregnant lg pasai lagu ni mengajar benda2 blue.. hahhahahaaha

  2. Joe
    July 28, 2010 at 9:28 PM

    knape mamat tu nak kena tak pakai baju? ape dia ingat dia seksi ke?

    • July 29, 2010 at 9:00 AM

      saje je nk tunjuk body dia yg sasa tu.. haahhhaaaha

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

