Home > WoRD LiFe > Tank 1990

Tank 1990

Assalamualaikum.

Perghhhh memang nostalgia!!

Aku memang suka merayau-rayau kat internet. Pada satu hari aku terjumpa semula satu game yang penah menjadi kegilaan aku satu ketika dahulu semasa zaman kanak-kanak riang.

Game yang aku maksudkan ni ialah satu game perang menggunakan kereta kebal. Namanya Tank 1990. 1990 tu merupakan signature dimana game ni dicipta pada tahun 1990. Pada ketika itu aku berumur 7 tahun. Tapi untuk pengetahuan kalian, bukanlah semasa aku berumur 7 tahun aku start main game ni, tapi sekitar umur 12 tahun. Waktu sebelum kena potong. Kui Kui Kui.

Game ni sebenarnya dibeli oleh seorang saudaraku yang bernama Azran. Beliau memang kaki game, fanatik tahap cipan masa sekolah menengah dulu. Aku selalu gak lepak kat umah dia semata-mata nak main game ni. Kadang-kadang sampai aku mintak izin mak abah aku nak pi tidoq umah dia malam-malam untuk layan sama-sama.

Nak dijadikan cerita game ni berkisar mengenai peperangan kereta kebal. Gamenya sempoi je, korang kena tembak je musuh-musuh lain untuk pertahankan kubu korang. Kalo musuh berjaya masuk dan tembak korang punya medal of honour yang ada dalam kubu tu, maka game over la jawabnya. Memang sempoi, kebetulan pulak masa aku ngah syok Google terjumpa pulak game ni versi Flash. Download la.

Apa lagi, memori silam menjelma kembali la. Bila kepala dah masuk air, belasah la main natang ni sampai muntah. Layaannnnnn…..

Categories: WoRD LiFe
  1. an9949
    August 9, 2010 at 4:09 PM

    aku suka battle 1942

    • August 9, 2010 at 5:18 PM

      battle 1942 tu dh kira advance bro. tk masuk kategori game oldskool dah… huhu

  2. amy
    August 11, 2010 at 4:33 PM

    anak kito ada game tank 1990 nih…kalu demo nok pinje royak la…

    • August 12, 2010 at 8:21 AM

      tok sey la, kawe pon ado nate game ni. siak downlod dari tenet lg… haha

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

