Home > WoRD LiFe > Senyum

Senyum

Senyum ~ Malique feat. Najwa

(Chorus)
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit
Senyum, tak perlu kata apa-apa
Senyum, tak perlu kata apa-apa
Senyum, tak perlu kata apa-apa
Senyum, tak perlu kata apa-apa

Akirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dan ku kata ku takkan berhenti sampai tua
Kalau habis abjad, aku rap dengan angka
Satu, dua, tiga anugerah diterima
Oh, itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina, orang secantik mama
Cantik luar, cantik dalam, cantik macam mama
Hati macam grandmanya, anginnya macam papa
Kalau dan merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama, ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalu buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay, cantik luar, cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum, cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

(Chorus)

Ay, buai tinggi-tinggi sampai puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan, aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk luar biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina Pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu, boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya kuberi
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal, boleh cuba lagu ini

Ay, cantik luar, cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum, cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

(Chorus)

Satu lagi hasil karya daripada Malique, bekas ahli kumpulan Too Phat. Karya beliau kali ini betul-betul memberikan perubahan yang ketara berbanding albumnya yang lepas. Lagu ini memberikan persepsi bahawa beliau kembali dengan membawa rentak Hip-Hop yang riang gembira. Lagu ni pon membawa lirik yang ringkas dan ringan tanpa perlu melibatkan perkara-perkara serius. Juga diselitkan unsur-unsur kekekuargaan di mana Malique menyentuh isu mengenai anaknya. Perghhh cool beb!

Layan download kat sini kalo nk dengar. Tapi yg ni sample je, nk yg best kasi beli yang original. Baeeekkk punya!!!

Categories: WoRD LiFe
  1. August 16, 2010 at 12:21 PM

    senyum, senyum lah…

    • August 16, 2010 at 1:06 PM

      ahaiii cek mek molek.. senyum laaaa….

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s