Home > WoRD LiFe > Bos, saya nak balik…

Bos, saya nak balik…

Pada satu hari mood seorang bos tersangat la baik. Sesiapa yang nak minta untuk balik 5 jam lebih awal hari ni dia boleh bagi. Tapi alasannya hanya satu jer boleh guna. Yaaaa!! Alasannya mestilah pasal sembahyang SAHAJA! Bila dah tau macam tu ada la 4 orang pekerja bawahan datang berjumpa dengan Boss ni dengan membawa alasan masing-masing;

Mula-mula seorang kerani biasa:

Kerani: Boss, buleh saya pulang awal? Saya balik nak solat kat rumah boss, leh tak?
Boss: Tak boleh!!! Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi lagi banyak pahalanya!

Kemudian, datang pula seorang supervisor:

Supervisor: Saya bulih balik awai kut Boss?
Boss: Hang apa pasai??
Supervisor: Saya nak balik tengok anak saya sembahyang Zohor ke tak? Ntah-ntah dia ponteng…
Boss: Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pengurus Syarikat pula mencuba nasib:

Pengurus: Boss!
Boss: Ha, pasal pulak ni?! Nak balik awal gak ker?
Pengurus: Errrrr!! Yer boss! Boss baik!! He!He!He!
Boss: Alasan apa lak ngko nie?
Pengurus: Saya nak balik sembahyang orang mati… Ada orang kampung saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah…! Boleh kut boss yer pulang awal?
Boss: Tak bolehhh!!! Itu Fardhu Kifayah jer! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat kerja!

Tiba pula giliran Mat Peon:

Mat Peon: Boss! Saya nak balik awal boleh tak?
Boss: Naper?
Mat Peon: Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker??? Ha! Kalu gitu awak baliklah…Kesian awak dah seminggu nunggu!!!
Mat Peon: Ima Acih Boss!!! Wahahahahahahah!!

Amaran: Jangan tiru aksi ini pada bulan puasa. Hahahaha.

Categories: WoRD LiFe
  1. August 26, 2010 at 12:45 PM

    suka la si raptor tu….

    • August 26, 2010 at 12:51 PM

      hang tak suka ka? hehe

  2. sue
    August 26, 2010 at 1:20 PM

    cesssssssss

  3. August 26, 2010 at 1:34 PM

    suka la tu si raptor tu hehe

  4. August 26, 2010 at 2:19 PM

    yaa… sy memang SUKA!!!

  5. yanty
    August 26, 2010 at 3:45 PM

    apa la lucah2 di bulan ramadhan nie..

    • August 26, 2010 at 3:51 PM

      Potong bebek angsa, masak di kuali, nona minta dansa, dansa empat kali… la la la la la…

  6. August 26, 2010 at 4:12 PM

    ala kak yanty, mana ada lucah…
    tak baik tau

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

