Home > WoRD LiFe > Honda C70 Tok Batin

Honda C70 Tok Batin

Suatu hari seorang Tok Batin bertemu dengan sahabat iaitu seorang chekgu secara tidak sengaja. Tok Batin terserempak ngan kawannya ini sewaktu dalam perjalanan pulang. Kawannya berjalan kaki.

Tok Batin dengan motosikal Honda C70 yang baru dibelinya…. masih berkilat… masih baru. Tok Batin menumpangkan kawannya yang kebetulan hendak pulang juga…

Dalam perjalanan…

Kawannya pelik…

Kawannya heran …

Tok Batin hanya guna gear satu… tak tukar-tukar…naik bukit guna gear satu… turun bukit guna gear satu, jalan rata pun guna gear satu…

Bunyi enjin motosikal Honda baru Tok Batin tu dah macam nak pecah…. mengaummm !!!!

Tok Batin tak peduli… selamba ajer !!!

Kawannya yang kehairanan, bertanya …

“Tok… kenapa tok chuma pakai gear shatu ajer ???”

Selamba.. tanpa rasa bersalah.. tok batin pun jawab..

“Alaa…. tak aper…. moto nie ade tige gear…. kalau roshak shatu.. masih ada dua gear lagi…!!!!”

Categories: WoRD LiFe
  1. legend
    December 29, 2010 at 11:04 AM

    1. wah gambaq tu ada plat org Pahang rupanya… kat Felda mana tu?

    2. tok batin tu cakap macam Wak Sinar Pagi ja…. org asli ka jawa nie?

    3. org yg bawak motor tu saja ja nak langgaq budak tu, main line tepi plak tu.

    4. Budak tu memang chari na’eh la tu… nasib baik mak dia pegang tangan. tapi mak dia gelak la plak…

    hahahahahahaa, memang la amien..

    • December 29, 2010 at 11:41 AM

      Jawapannya:

      1. Felda Sungai Paching Utara… umah aku la. haha

      2. waduh waduh kok memang jowo la tu

      3. Dia belajaq dari valentino rossi tu

      4. budak tu pon layan gak tgk tok batin amek lap, pasai tu la dia dok senget skali. hahahhaaa

  2. legend
    December 29, 2010 at 2:33 PM

    FELDA SUNGAI

    • December 30, 2010 at 12:07 PM

      tu kampong aku tuh

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s