Home > WoRD LiFe > Motard Motard

Motard Motard

Assalamualaikum.

Mode giler motard!!

Fuhhhh…. Dah berabuk dah blog aku ni. Lama tak menulis. Hahaha. Adoyaiii kenapa la dalam 2,3 minggu ni aku angau. Angau kat motard. Motard tu menatang apa yek? Hahaha… Untuk pengetahuan semua, Motard tu adalah sejenis spesis motosikal ala-ala filem Gila-Gila Remaja iaitu motor scrambler tapi yang dah diconvert tayarnya untuk digunakan di jalanraya biasa.

Menurut kamus dewan Wikipedia pula iainya bermaksud: Supermoto @ Motard is a cross-over or evolution of motocross and road racing. The motorcycles used are frequently custom-created combinations of off-road motorcycles and road-racing wheels/tires, known as ‘supermotard’ bikes.

Sejak dua menjak ni aku rajin gak melayari internet membaca pasal dunia permotoran. Tetiba hatiku jatuh (bleh ke ayat camni) cinta terhadap motor jenis motard nih. Serius aku cakap, kalo ada rezeki mesti aku akan angkat sebijik. Maybe target aku dalam setahun dua lagi jika ada rezeki.

Buat masa ni aku tertarik, menarik, kau memang da boom ngan 2 biji moto scrambler kat Malaysia ni. Kawasaki KLX 150 ngan Demak DTM 150. Dua2 ada kelebihan masing, cuma yang membezakannya ialah pulus-pulus yang agak ketara. Tengok la camne, kalo ada rezeki Isyaallah akan bermula la pulak dunia ber-mortad aku. Vroooommmm!!!

Layaannnnn….

Categories: WoRD LiFe
  1. pyan
    June 27, 2011 at 10:04 PM

    Wa pon baru nk bermula….cinta wa pada dunia motard hampir bermula…jd igauan dua2 scram kat atas nih….kemas…siot….

    • June 28, 2011 at 9:26 AM

      Yeah, best bro…. =)

  2. January 7, 2012 at 1:48 PM

    orion pun best….xkan demak ngan klx150 ja?

  3. lowkey
    January 25, 2012 at 10:51 AM

    aku lak bkz. jentera lame yang masih berkuasa lagi..tggu nak upgrade je lg kpd yg lebih besar.

  4. March 19, 2016 at 11:31 AM

    Kite…pun pencinta dua roda…. kita minat sbb mula mula tengok cerita bikeskental… kita jd… ngairah bile tengok moto atau helmt… rasa mcm terpukau… ramai kwan kite ckp… “q xpernh q tengok prempuan mcm kau… ngairah tengok moto mengalahkn ngairh tengok lelaki macho ” haha… mint itu datang dri diri.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s