Home > WoRD LiFe > Cepat mati kalo duduk lama?

Cepat mati kalo duduk lama?

Semalam aku blog-jogging ke laman-laman bloggers lain. Terjumpa satu fakta yang menarik ni dimana dikatakan bahawa sekiranya kita duduk terlalu lama boleh menyumbang kepada risiko kematian. Risiko ini nampaknya lebih banyak kesannya kepada kita-kita yang bekerja dalam evironment pejabat. Lebih-lebih lagi kalo korang Librarian yang asyik duk kat counter je kejenya. Jadi kajian yang dilakukan ini adalah sebagai salah satu kajian supaya kita semua berwaspada dan menjaga kesihatan diri.

Mari kita baca serba sedikit fakta tersebut. Layannnn…


Sumber: Blog-serius

Categories: WoRD LiFe
  1. inarustu
    May 13, 2011 at 8:50 AM

    wat wasiat cepat2 ekkk…kasi aku buku dragon ball pon oke…kah3

    • May 13, 2011 at 9:02 AM

      uikks, komik dragon ball aku tu legend punya tau.
      kalo wasiat pon aku kasi kat cerap, bukan ko. hahhahaaha..

  2. sue
    May 13, 2011 at 10:11 AM

    alamakkkkkkkkkk camne ni..kang klu setiap 2 jam aku p jalan2 ke toilet, org ngata plak.. susah la camni

    • May 13, 2011 at 10:36 AM

      cukup 2 jam bangun n buat stretching la sue.
      aku baca pon takut, aku lagi la keje duduk je start kul 9pg – 6ptg…
      mintak dijauhkan la…. huhu

      • sue
        May 13, 2011 at 2:09 PM

        haahkan.. kena beringat nih..thanks amien

  3. May 13, 2011 at 2:22 PM

    sharing is caring!! 8)

  4. legend
    May 13, 2011 at 3:54 PM

    tu pasai, bila aku sampai opis, akau akan makeup dan terus jalan-jalan pusing bangunan dan menikmati udara segar di pagi hari..

    dan aku akan berjalan ke mana-mana sahaja asalkan jalan selepas sejam aku duduk.
    lepas makan pi jalan-jalan bagi makanan turun..

    serupa la kalau tengok TV lama-lama, ini pon sama jugak…
    tu yg skrg org badan berisi, sebab layan komputer dan layan TV lama sangat

    • May 13, 2011 at 4:33 PM

      aku ingat nak joging slm library la hari2. kah kah kah..

      aku pon dh gemok skrg, asik keje makan tido. nk exercise pon takde masa.
      nampaknya cam pendek umor je gayanya kalo straight camni.

      kena pikiaq-pikiaq la nak exercise camne. huhu

  5. legend
    May 16, 2011 at 12:02 PM

    kurangkan makan sambil layan PC atau tengok TV.. itu pon satu tabiat yang kurang bijak… aku dulu pon masa tahun 2004, buat camtu la, makan sambil tgk PC… tu yang aku rasa naik tu… cepat-cepat aku tak makan tgh hari atau masa tgk PC

    • May 16, 2011 at 1:03 PM

      aku tengok TV layan minum ayaq teh tarik kaw-kaw ja… terbaeekk!!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

