Home > WoRD LiFe > Ayat pembaziran…

Ayat pembaziran…

Assalamualaikum. Korang pernah dengar tak orang cakap perkataan yang semacam ni?

Jom kita naik ke atas.. !
Pening kepala aku…
Mari kita mara ke hadapan…
Berdasarkan pengalaman aku yang lalu…
Perabot kini menjadi produk utama ekspot kita ke luar negara…

Perlu kah perkataan yang berwarna merah itu di ucapkan?

Kalau naik tidak ke atas, nak naik ke mana lagi?
Apa lagi yang boleh pening, selain kepala?
Mana ada mara ke belakang, kecuali mara bahaya!
Ada ke pengalaman masa hadapan, layan cerita back to the future kot?
Ekspot mesti ke luar negara.. yang ke dalam negara tu, bukan ke impot namanya?

Habis tu kenapa ia seringkali di ucapkan? Aku pun tak tahu, dan kadang-kadang aku pon cakap macam tu jugak! Hahaha. Mungkin juga ayat-ayat ni kita tuturkan untuk memberikan penekanan kot? Entahlah… barangkali harus boleh jadi mungkin agaknya! Hahaha.. pening pening….

P/S: Layan je la….

Categories: WoRD LiFe
  1. December 13, 2011 at 4:38 PM

    i like 100% betullah! akekeke

    • December 13, 2011 at 5:05 PM

      Mesti hang selalu tuturkan ayat2 ni kan puan sue? hehehe…

  2. Huzaifah ibnu Yaman
    December 14, 2011 at 12:25 PM

    suhana rajen guna ayat-ayat macam nie.

    • December 14, 2011 at 1:53 PM

      Kih kih kih… aku pecaya yg sangat2.., 8)

  3. December 20, 2011 at 10:16 AM

    kurang asam kamo berdua!

    • December 20, 2011 at 10:35 AM

      Amek bijik asam jawa, pastu gorengkan. dh siap goreng tumbuk2 kasi hancor pastu beruskan kat gigi. Insyaallah, akan hilang kuning2 kat gigi… hahahaha…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s