Home > WoRD LiFe > Kembali setelah 5 tahun…

Kembali setelah 5 tahun…


28 April 2012

Setelah 5 tahun meninggalkan kawasan Putra Perdana ni, akhirnya aku kembali ke sini. Bukan untuk mendiami, tetapi hanya singgah sebentar untuk melepaskan kerinduan pada tempat yang satu ketika dulu aku pernah tinggal dan menjalani rutin hidup sehari-hari.

Sekejap je masa berlalu, dah 5 tahun rupanya aku tinggalkan tempat ni. Persekitaran tempat ni dah jauh berbeza daripada waktu aku hidup disini dulu. Dah ada highway tepi jalan, pokok-pokok habis ditebang sampai nampak tasik-tasik buatan. Sempat juga la aku pusing-pusing sekitar Pulau Meranti dan singgah makan tengahari kat sebuah kedai kampung kat situ. Lauk gulai ikan tilapia kat situ memang tip-top. Dulu jalan Pulau Meranti ni la aku lalu hari-hari untuk menuju ke tempat kerja di Putrajaya tu. Tiap kali lalu, konpem beli nasik lemak 2 bungkus dengan Kang Halim dan Kammy Arjuna. Huhu. Nostalgia.

Terkenang-kenang….

Categories: WoRD LiFe
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

