Home > WoRD LiFe > Sungai Kg. Semat Batu 13 Temerloh

Sungai Kg. Semat Batu 13 Temerloh

22082012(002)

Tarikh: 22/08/2012
Lokasi: Kg. Semat Batu 13 Temerloh

Satu gambar membawa seribu pengertian. Sungai ini mengimbau banyak kenangan silam aku semasa kecil-kecil dahulu. Kampung Semat atau dikenali sebagai Kampung Batu 13, Temerloh Pahang adalah kampung sebelah ibuku. Tempat ini aku selalu pulang ketika perayaan, membesar, bermain dan mengenal saudara-saudaraku. Sungai inilah tempat dimana suatu ketika aku bermandi manda, memancing, melepaskan hajat yang mana ianya menjadi satu keperluan hidup dahulu. Kini ianya telah berubah.. Semakin terbiar dek arus kemodenan. Hanya gambar ini sajalah yang mampu mengimbau sedikit memori dalam ingatanku pada masa dahulu.

Categories: WoRD LiFe
  1. kin tong
    December 6, 2012 at 4:18 PM

    ok lagi ni..nanti kita bawa jet ski,main kat sana..apamacam,ada berani

    • December 6, 2012 at 4:31 PM

      Giler ahh.. ni silap2 babi mati pun ada dalam sungai ni, najisss….

  2. December 7, 2012 at 10:28 PM

    blh terjun tiruk ni..hehe

    • December 8, 2012 at 10:10 AM

      Dulu yg paling best kat sungai ni ialah jamban terapung chekgu. buat jamban kat situ sbb takde bekalan air paip. so bila lepas hajat, tengok kat bwh ikan berebut-rebut makan tuuutt yg dilepaskan tu. marbelesssss….. wakakka

  3. December 11, 2012 at 2:27 PM

    kalau kat kuale, sg perak la tempat permainan

  4. December 11, 2012 at 2:28 PM

    kat kuale kangsor pon ada kampong nama Kg Semat (Pronounce: Say Mart)… tempat bapak aku tanam pokok deghoyan dulu nie, la ni dah jadi kelapa sawet ja, dapat hasel je la tiga bulan sekali oleh Felcra

    • December 17, 2012 at 12:36 PM

      Sama la bro, kampung aku tu pronounce Say Mart jugak. hahaha… ada jugak kampung kembar ek. hehe

  5. December 11, 2012 at 2:29 PM

    bukan felcra tapi Risda Plantations

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s