Home > WoRD LiFe > He had a GOAL

He had a GOAL

gingerbaker7

A young man worked as a runner in an advertising firm.

One day he said to his manager, ‘I’m leaving. I’m going to be a drummer’

The manager said, ‘I didn’t know you played the drums’.

He replied, ‘I don’t, but I’m going to’.

A few years later that young man played in a band with Eric Clapton and Jack Bruce, and it was called Cream, and the young man’s name was Ginger Baker.

He became what his wanted to become before he knew he could do it.

He had a GOAL!

Categories: WoRD LiFe
  1. June 14, 2013 at 4:52 PM

    The Drummer …. merupakan satu cherita Kantonis tahun 1980an mengisahkan seorang pemuda di Hong Kong mahu jadi seorang Drummer…. Last sekali, beliau berjaya jadi drummer.

    Aku memang nak jadi drummer, aku pon suka drum… masa ITM, memang aku akan main drum. masa jamuan raya, aku main drum untuk live band – The Nuangers Five.

    Ini satu posting yang aku suka dan menarik.. ini cita-cita asal beliau…

    • June 15, 2013 at 11:56 AM

      Yeah bro, story ni just utk motivasi. kebetulan la pulak kena ngan jiwa hang. haha. layannn

  2. June 14, 2013 at 4:58 PM

    Peter Edward “Ginger” Baker laher tahun 1939 di Lewisham, South England

  3. June 17, 2013 at 12:51 PM

    sebenaqnya, inilah jiwa aku…. aku memang kena dgn muzik dan seni….dari dulu lagi, aku memang suka seni….

    • June 17, 2013 at 4:12 PM

      Baguih la lagu tu, aku pulak dari dulu minat moto. Hari2 dua bergelumang ngan moto je. Tgk fb moto, website moto, bawak moto, jual brg moto. Hahaha..

  4. June 20, 2013 at 1:54 PM

    jangan curi motor udah le… naya namanya tu…

    • warungmotard
      June 20, 2013 at 3:36 PM

      In sha Allah tak.. hehehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

